Wat is de CJP Cultuurkaart?

Scholen in het voortgezet onderwijs kunnen met de CJP Cultuurkaart betalen voor activiteiten bij culturele organisaties. Met de Cultuurkaart krijgen leerlingen en docenten bovendien CJP-korting, onder andere bij het Rijksmuseum, het Anne Frank Huis en WOO HAH! Aan de Cultuurkaart is jaarlijks een bedrag van minimaal € 5,- per leerling gekoppeld, beschikbaar gesteld door het ministerie van OCW. Middels de vrijwillige ouderbijdrage wordt dit bedrag aangevuld met € 10,- per leerling. Per jaar is er op deze manier landelijk bijna 12 miljoen euro beschikbaar voor cultuureducatie en kunnen onze leerlingen voordelig op excursie.

De digitale CJP Cultuurkaart
De CJP Cultuurkaart is een digitale kortingspas die gebruikt kan worden bij meer dan 1.500 organisaties. Met de Cultuurkaart krijg je korting bij culturele instellingen als het Rijksmuseum en verschillende theaters, maar ook op een festival als WOO HAH!, musicals of bioscoopketen Pathé. Daarnaast heeft de Cultuurkaart ook kortingen op lifestyle en mode in het aanbod, met merken als Nike, Apple en ASOS. De Cultuurkaart is geen fysieke plastic pas, maar is te downloaden via de CJP-app. Gebruik ‘m in de app, print de Cultuurkaart uit, of sla ‘m op in de filmrol van je telefoon.
Via school heeft uw kind een kaart ontvangen met hierop een activatiecode. Deze kan op mijn.cjp.nl/activeren worden ingevoerd. De digitale pas is hierna klaar voor gebruik en vindt uw kind door in te loggen op cjp.nl bij mijn CJP.