Alle ouders die een uniek mailadres hebben opgegeven bij inschrijving op Park Lyceum krijgen een eigen account voor het Somtoday-ouderportaal en de Somtoday-ouderapp (leerlingen maken gebruik van een eigen account).

Op het Somtoday-ouderportaal staat het rooster met huiswerk, de resultaten van gemaakte toetsen en schoolexamens en daarnaast vindt u hier ook informatie over de absentie-uren van uw kind. Tevens kunt u via het ouderportaal een ziekmelding of afwezigheidsmelding mbt medische reden doorgeven. Ook staat hier de AVG module waar u uw voorkeuren mbt AVG vragen kunt aangeven.
Klik hier om naar het ouderportaal toe te gaan.

Somtoday heeft voor ouders ook een app ontwikkeld. De app vindt u in de appstore van uw device. De app heeft alleen een kijk functie, hier kunt u geen absentie of andere wijzigingen doorgeven (dit kan wel vanaf het webportaal).

De gegevens van het portaal staan afgeschermd achter een inlognaam en wachtwoord. Elke ouder heeft zijn/haar eigen unieke inloggegevens. Uw gebruikersnaam is het e-mailadres dat bekend is in ons systeem. Ouders van nieuwe leerlingen ontvangen automatisch bericht met gebruikersgegevens voor het ouderportaal.
Indien meerdere kinderen uit hetzelfde gezin op een Bakenschool staan ingeschreven, dan kunnen deze onder een zelfde account worden gekoppeld. Is dit voor u nog niet gerealiseerd, dan kunt u dit aanvragen bij onze leerlingenadministratie.

Heeft u vragen over het gebruik van het Somtoday-ouderportaal of de Somtoday-ouderapp dan horen wij dat graag. Voor technische vragen kunt u met ons contact opnemen via het e-mailadres: ouderportaal@hetbaken.nl. Heeft u inhoudelijke vragen over cijfers of absentie, dan kunt u contact opnemen met de mentor van uw zoon/dochter.

Op het ouderportaal kunt u zelf enkele wijzigingen doorgeven zoals uw e-mail adres of mobiele telefoonnummer. Dit kunt u doen door rechts bovenin het scherm te klikken op uw naam. Andere wijzigingen kunt u mailen naar: leerlingenadministratie@hetbaken.nl.