5010 Dé vraagbaak voor ouders met schoolgaande kinderen

Soms heb je als ouder vragen over het onderwijs aan je kind, waarop je niet zo snel een antwoord kunt vinden. Mijn zoon heeft dyslexie, heeft hij recht op extra tijd tijdens een proefwerk? In de klas van mijn dochter zitten 34 kinderen, is dat niet te veel? Kan mijn kind, als die aan het einde van het eerste jaar meer blijkt te kunnen dan het praktijkonderwijs biedt, alsnog naar het leerwegondersteunend onderwijs overstappen? Wat moet ik me voorstellen bij zelfstandig werken in de klas? Om al dit soort vragen te beantwoorden; bel 0800-5010.

Vraagbaak 5010 is de landelijke vraagbaak waar alle individuele ouders met kinderen in het basis- en voortgezet onderwijs met allerlei soorten vragen over onderwijs terecht kunnen. Dit loket voor informatie en advies is op werkdagen tussen 10.00 en 15.00 uur te bereiken via het gratis telefoonnummer 0800-5010 of digitaal via de website www.50tien.nl. Het is mogelijk om via de website per e-mail een vraag te stellen, maar daarnaast geeft deze site ook veel informatie.

Informatie over tegemoetkoming in de studiekosten is te vinden op www.ocwduo.nl.