Aanmelden leerjaar 1
Aanmelden voor leerjaar 1 op Park Lyceum verloopt via een centrale aanmeldperiode. Van 18 maart tot 31 maart 2025 dient u uw kind aan te melden via Digidoor. De basisschool van uw kind verstuurt tijdig de inloggegevens voor Digidoor naar u toe. U kunt in Digidoor uw voorkeur voor Park Lyceum aangeven door Park Lyceum op de eerste plaats te vermelden.
Plaatsing gebeurt aan de hand van het schooladvies van de basisschool
Advies Wordt geplaatst in
Mavo (Vmbo-t) Mavo
Mavo-Havo Mavo, Mavo-Havo of Havo
Havo Havo
Havo-Vwo Havo, Havo-Atheneum of Atheneum
Vwo Atheneum

Bij alle andere (dubbel) adviezen raden wij aan te kiezen voor een andere (Baken) school.

Meer informatie over aanmelden
Voor meer informatie over het aanmelden van uw zoon of dochter verwijzen wij u naar de site van KiesjeschoolinAlmere.nl. Daar vindt u alle verdere informatie, een animatiefilm en een overzicht van de veel gestelde vragen. NB als ouders van buiten Almere hun zoon/dochter willen aanmelden kunnen ze het aanmeldingsformulier opvragen bij leerlingenadministratie@hetbaken.nl

Inschrijfformulieren voor leerjaar 2 en hoger kunnen via de Leerlingenadministratie worden opgevraagd.
Mail hiervoor naar leerlingenadministratie@hetbaken.nl.

Meer informatie over het aanmeldingstraject leerjaar 2 en hoger:
• Officiële aanmeldtermijn voor leerlingen vanaf leerjaar 2 sluit op 31 maart 2025.
• Je ontvangt een ontvangstbevestiging van onze Leerlingenadministratie.
• De school van herkomst wordt verzocht informatie aan te leveren over jou.
• De afdelingsleider koppelt aan jou en je ouders terug of plaatsing mogelijk is.
• Er volgt een afspraak voor een intakegesprek.
• Half juni krijg je de bevestiging van plaatsing, tevens wordt vermeld wanneer je op school verwacht wordt voor een kennismakingsbijeenkomst.